Łatwa inwentaryzacja

ŁATWA INWENTARYZACJA

osiągnij cel przy jak najmniejszym nakładzie pracy!

Inwentaryzacja środków trwałych technologią RFID u producenta herbat

Czym jest inwentaryzacja środków trwałych lub spis z natury i w jakim celu się ją wykonuje – tego nie trzeba tłumaczyć nikomu. Jednak każdy zadaje sobie pytanie jak można ją ułatwić, dzięki jakim technologiom, a szczególnie nowoczesnej technologii RFID?. Zaprezentujemy to na przykładzie jednego z liderów w branży produkcji herbaty, który współpracuje z firmą SIETOM.

Z CZYM SIĘ MIERZYMY:
Brak możliwości synchronizacji  danych z inwentaryzacji środków trwałych w SAP

W ramach wcześniejszych rozmów z Firmą SIETOM, firma sygnalizowała trudności z procesem inwentaryzacji środków trwałych. Przede wszystkim problem tworzył sposób rejestracji środka trwałego w SAP. Przez brak możliwości technicznych, pracownicy zmuszeni byli spisywać środki ręcznie. Jako że firma ta jest ogromnym przedsiębiorstwem, które zatrudnia w jednym oddziale od 200 do 500 pracowników, inwentaryzacja środków trwałych nie jest rzeczą prostą. Często środki trwałe zmieniały swoje lokalizacje ze względu na ich funkcjonalność. Zwłaszcza jeśli podczas inwentaryzacji odczytu każdego produktu dokonuje się manualnie!

inwentaryzacja środków trwałych - herbata


CZEGO POTRZEBUJEMY:
Brak możliwości synchronizacji danych z inwentaryzacji środków trwałych w SAP

Przed wdrożeniem jakichkolwiek rozwiązań, firma SIETOM wykonała szczegółową analizę rodzajów środków trwałych i obszarów zastosowania u klienta. Firma przede wszystkim potrzebowała ułatwienia technologicznego spisu z natury i automatyzacji procesu. Każda inwentaryzacja była wykonywana ręcznie, ponieważ system SAP nie był zintegrowany z systemem do przeprowadzania inwentaryzacji. Ręczny spis z natury zajmował więc mnóstwo czasu pracownikom, zmniejszając efektywność produkcji.

Dodatkowo okazało się, że bardzo ważną rolę odgrywa możliwość odczytu danych i przesłanie  do systemu z dużego dystansu przez wymogi BHP. Ze względów bezpieczeństwa nie ma możliwości zbliżania się do poszczególnych urządzeń, co skutkuje tym, że odczyt stanu ze znacznika należy zrealizować z odległości 5-6 metrów Niewiele znaczników umożliwia taki odczyt danych do systemu.

inwentaryzacja środków trwałych - herbata


CZEGO POTRZEBUJEMY:
Zastosowaliśmy kompleksowy system RFID. Pełne wsparcie techniczne i narzędziowe w czytniki RFID, tagi oraz autorską aplikację Sietom Inventory.

Firma SIETOM po dokonaniu analizy potrzeb i możliwości technologicznych zaproponowała kompleksowy system RFID do inwentaryzacji. W skład tego systemu z technologią RFID wchodziło: oprogramowanie SIETOM INVENTORY, terminal marki Zebra i zestaw tagów RFID możliwych do zaprogramowania i odczytu poprzez terminale.

Dodatkowo SIETOM zagwarantował pełne wsparcie nie tylko w zakresie wdrożenia technologii RFID, ale także podczas pracy z zaproponowanym systemem RFID podczas spisu z natury. Dzięki temu klient nie pozostał z tym sam i w każdej chwili mógł skontaktować się z nami w sprawie wątpliwości czy pytań dotyczących technologii RFID, systemu czy na przykład problemów przy doborze i zadrukowaniu tagów RFID.

Dodatkowo Klient zdecydował się na usługę zadruku tagów RFID, dzięki czemu może powiązać konkretny kod z numerem środka trwałego.

Najlepszą rekomendacją technologii RFID jest zadowolenie naszego klienta

Na chwilę obecną firma zdecydowała się na inwentaryzację z wykorzystaniem technologii RFID w swoich 3 z 4 obszarów produkcyjnych. Dzięki odczytom w technologii fal radiowych czytnik-terminal nie ma problemu z odczytaniem stanu z tagów RFID z kilku metrów i przesłaniem danych do systemu. Była to jedna z większych bolączek przy próbach wdrożenia innych narzędzi do spisu z natury. Wiele technologii umożliwiało integrację z systemem, jednak żadne z testowanych rozwiązań nie umożliwiało przeprowadzenia inwentaryzacji z odczytem danych na kilka metrów od środków trwałych.

Klient do największych zalet rozwiązania SIETOM INVENTORY zaliczył więc:

  • Integrację technologii RFID z systemem SAP
  • możliwość odczytu tagów RFID z 5-6 metrów
  • wsparcie i kontakt z dostawcą na każdym etapie przeprowadzania inwentaryzacji 

Ponadto klient planuje kontynuować procesy inwentaryzacji z użyciem terminali, tagów RFID i wykorzystaniem kolejnych etykiet RFID przy zakupie nowych środków trwałych. W najbliższym czasie firma również poszerzy inwentaryzację środków trwałych z RFID również w przestrzeni biurowej, nie tylko na produkcji. 

Inwentaryzacja środków trwałych, czy jak kto woli spis z natury, może być więc zoptymalizowany w wielu branżach, zarówno na poziomie produkcji, logistyki, jak i biura. 

Jeśli interesuje Cię optymalizacja indywidualna procesu inwentaryzacji w Twoim przedsiębiorstwie – jesteśmy gotowi do tego, aby doradzić i dobrać rozwiązanie szyte na miarę i potrzeby Twojej firmy.

Verified by MonsterInsights